mina hästar

Tänkte berätta lite om dom hästarna jag haft genom tiderna så börjar från början..:) Den första hästen jag hade var ett B-ponny sto från Olofströms ridklubb, henne hyrde jag bara så alltså ingen egen häst. jag var 9 när jag började hyra henne (tror jag) och slutade när jag blev för gammal. Vi tävlade ganska mycket och det gick oftast bra, Silvra (som hon hette) var väldigt bestämd och det var inte s mycket jag kunde göra åt det när hon bestäm sig för något.. hon såg väldigt mycket spöken och liknande men hon var en underbart snäll ponny som jag hade massa roligt tillsammans med!! Efter jag blev för gammal för Silvra köpte vi min fösta egna ponny, En lite äldre herre som en i stallet ägde. Var super bra eftersom jag inte kunde så jätte mycket och Emma kunde hjälpa mig eftersom hon var från samma ridklubb! Ponnyn som hette Prince var den snällaste hästen i världen och gjorde allt för mig han visade mig hur roligt det är att verkligen rida och jobba med hästen. Vi startade LB i hoppning och LA:1 dressyr. jag valde att sälja prince eftersom jag kände att jag inte kunde göra honom rättvisa..tyvärr! Köpte en D-ponny vid namn Golden japp







Vi tävlade LB och en La inna vi sålde honom men vi tävlade också väldigt mycket dressyr, LA:4 som högst.
Även om Prince visade mig dressyren så var det med joppe jag utväcklades i den, joppe lärde mig väldigt mycket och jag är oerhört glad att ha haft en så fin häst!
blir en bild bomb på joppe<3










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0