Träning

Igår tränade jag för Ebba von essen, jag kan ju säga att jag inte hade så där jätte stora förhoppningar utan hoppades mest på att kanske få lite tips och så, men guuud vad duktig hon var!

Benni var ganska spänd och så men med små knep så poff blev allt mycket bättre och vi fick jätte mycket possitiv kretik, självklart fick vi negativ också men det är ju det man lär sig av, inte sant?

När hon sa att benni var super fin och att jag red han jätte bra för han absolut inte var en lätt häst, att Jag red med bra säte och fina händer blev jag SUPER glad eftersom varken jag eller benni ridit dressyr innan september 2011, och att det faktiskt är JAG som lärt han allt han faktiskt lärt sig dom senaste månaderna, sånt betyder massor när en så pass duktig ryttare säger sånt om en!

Vi tränade väldigt mycket på att få honnom att ställa rätt eftersom han gärna i vänster varv lägger huvudet på sne bara och det blev stor skillnad, vi tränade också på att hålla bogen på rätt plats och att galopera avslappnat och i nte fortare och fortare. Galoppen i sluter var det jätte stor skillnad på och han lyssnade på mig! När han väl gick där så brydde han sig inte alls mycket om "spökena" och det är ju absolut det vi kommer träva efter hela tiden, tillslut hoppas jag att han inte ser alls många:)

Idag fick han gå en runda i hand med mig och Emil och Mini, gick i 45-50 minuter, vill alltid rida mina hästar dagen efter tävling eller hård träning och låter dom hellre vila dagen efter det, för precis som med oss kommer träningsvärken någon dag efter och då är det bra att dom får sträcka ut och stretcha lite dagen efter:)

Nu har vi nyss ätit rösti och bacon och ligger och slappar och ska kolla Big brother senare.

Puss alla!


image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0