bildboooomb

Hejsan, vet att jag inte bloggat på väldigt länge och det är av den enkla anledningen att jag inte haft någon större lust och valt att göra andra saker istället.
Men eftersom folk frågat efter inlägg tänkte jag att det var på tiden att ta upp det igen.


Har haft hårdträning med benni och det har gett resultat minst sagt! Han är grymt fin i kroppen visst har han lite mage men inget som stör alls, känner att han häldre får vara lite tjockare än smalare just nu. Vi har hoppat allsvenskan för olofström, div 3. det har gått 2 omgångar och vi leder just nu, i första omgången hade benni ner 1 hinder vilket även en annan hade, vi hade en felfri ryttare och slutade på 8 fel.
det gick i Ronneby och det var första gången jag var på deras nya anläggning, guud vad fint det var men jag lyckades såklart gå vilse det första jag gjorde:P

I andra omgången red vi på hemmaplan, caroline var först ut och felfri och sedan var det dags att höja till en meter, därefter hade vi en felfri och en på fel, vilket betydde att jag var tvungen att vara felfri och det var vi.

Det blev omhoppning mellan olofström och sölvesborg vi hade en nolla och 2 på fel och jag gick ut nästsist vilket precis sölvesborg också hade jag var felfri, precis som sölvesborgs sista ryttare men vi var snabbare och dagen slutade med VINST!

Några dagar efter tävlingen var benni halt, hittade ingen svullnad och han var inte varm så jag lutade mer och mer pm att det var en hovböld som lurade, jag lyckades hittade vart jag misstänkte den satt, vilket var skönt så det inte var något allvarligare..
Usch.. jag hatar hovbölder, är jätte rädd att dom ska vandra uppåt och gå in i benet eller något annat hemskt, jag vill gärna att man ska ta dom direkt, direkt!

Pekka kunde inte komma förren torsdagen och detta var på tisdagen vilket är bra för att den hinner mogna men ja.. han hittade den iaf och tömde den och var bra dagen efter. dock har han stått ända till idag då jag legat sjuk med feber och guud vilken skillnad det var när han stått i nästan en vecka, puh det var jobbigt idag och feber gjorde det inte lättare men hoppas han snart är i samma fina form som innan hältan och febern..!



Kommentarer
Postat av: teamkt

Ny hästblogg där vi regelbundet uppdaterar med nya bilder och videos, kolla gärna http://teamkt.blogg.se

KRAM!

2012-04-10 @ 11:05:07
URL: http://teamkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0